Friday, April 15, 2011

Wahai Sang Pejuang..!!!

“Perjuangan Ini Tidaklah Mudah;
Penuh Dengan Noda dan Ranjau Dunia;
Bersatulah Kita di Jalan Allah;
Demi Menegakkan Islam Tercinta”

“Bersatulah Kita di Jalan Allah;
Berjihadlah Kita di Medan Allah;
Demi Membina Biah Solehah;
Bersama Perjuangan Rakan Masjid Tercinta”

PERJUANGAN INI TIDAK MUDAH; DUGAAN DAN CABARAN ITU PERKARA YANG PASTI DALAM GERAKAN DAKWAH KERANA IANYA ADALAH BUKTI SEBUAH PERJUANGAN. INGATLAH BAHAWA DUGAAN INILAH YANG AKAN MENJADI SAKSI DI NERACA ALLAH KELAK.

“Ketika Allah telah membuka hati seorang mad’u untuk menjalankan suruhannya, tiba2 hadir pula dugaan yang menghalang pelaksanaan arahannya. Dan ianya merupakan penentangan terbuka dr seorang Muslim sendiri yang begitu lantang membangkang”

“Sungguh dakwah ini tidak mudah. Ianya penuh dgn liku dan ranjau perjuangan yang memerlukan jiwa2 yang ikhlas dalam memperjuangkan agama Allah Taala. Walau sudah terbentang kemenangan di hadapan kita, mungkin shj kemenangan itu ditarik di saat kita sudah bergembira untuk menggapainya. Andai kita sudah berjaya merangkulnya, mungkin shj kemenangan itu merupakan suatu bentuk ujian yang hanya menjauhkan kita dr Allah Taala.
“Segalanya berada dlm perancangan Allah Taala dan siapalah kita untuk membanggakan diri apatah lagi mengasingkan diri dr medan perjuangan ini”
 

No comments:

Post a Comment